Twój profil na LinkedIn prawdopodobnie zawiera te 5 błędów!

Chcesz się wyróżnić w zatłoczonym środowisku sieciowym? Dokonaj kilku szybkich poprawek. Olśniewające konto LinkedIn to nieoceniony atut dla profesjonalistów i prawie niezbędny do celów sieciowych. Witryna obsługuje obecnie prawie 740 milionów kont, a wystarczy kilka kosztownych błędów, aby Twoi profesjonalni rówieśnicy przewrócili oczami i przeszli do innych profili.

Co gorsza, większość ludzi nawet nie zdaje sobie sprawy, kiedy popełnia błąd na platformie. To zrozumiałe, ponieważ nie każdy ma doświadczenie w skutecznej wizytówce w Internecie. Mimo to niektóre nieoficjalne zasady i wytyczne gwarantują, że Twój profil promuje Cię w najlepszym możliwym świetle.

Wyeliminując te typowe błędy, każdy profil można dostroić i stać się znacznie bardziej skutecznym w znajdowaniu możliwości i utrzymywaniu silnej sieci biznesowej. 5 najczęściej popełnianych błędów na linkedinie:

 

      • Słaby nagłówek

Jeśli Twój nagłówek nie ma haczyka, Twój profil prawdopodobnie nie przyciągnie zbytniej uwagi. Podobnie jak nagłówek czasopisma lub tytuł książki, nagłówek LinkedIn powinien być krótką reklamą tego, czego czytelnik może spodziewać się w profilu. To pierwsza rzecz, którą ludzie zobaczą, dlatego ważne jest, aby wywrzeć pozytywne pierwsze wrażenie.

Niekoniecznie oznacza to, że powinieneś skopiować i wkleić tytuł swojej pracy. Zamiast tego skup się na używaniu słów kluczowych i działań związanych z Twoją pracą, ponieważ może to poprawić powiązanie z rankingiem wyszukiwania.

Najlepsze nagłówki są krótkie — niektórzy twierdzą, że mają mniej niż 120 znaków — mają wpływ i pozostawiają pozytywne wrażenie na czytelniku. Warto poprawiać i eksperymentować z własnymi, dopóki nie poczujesz, że to zostało osiągnięte.

 

      • Nieprofesjonalne zdjęcie

LinkedIn to znacznie inna platforma mediów społecznościowych niż Facebook i Instagram, a kryteria akceptowalnych zdjęć są niezbędne, aby pamiętać. Profesjonalny profil i zdjęcie na okładkę to kluczowe elementy LinkedIn. Bez tego Twój profil wydaje się suchy i pozbawiony krytycznego elementu ludzkiego. Twoje zdjęcia powinny przedstawiać poczucie jakości, opanowania i nuty charakteru. Nie powinny być reklamą Twojej sylwetki, ostatniej egzotycznej podróży ani niczego, co odwraca uwagę widza od Twoich umiejętności zawodowych i historii. Zarówno zdjęcie profilowe, jak i zdjęcie na okładkę powinny być prostym stwierdzeniem i najlepiej nie ryzykować w tym zakresie.

 

      • Sekcja „O programie” naśladująca CV

Być może najczęstszym błędem popełnianym przez ludzi w profilach LinkedIn jest traktowanie sekcji „O mnie” – krótkiej osobistej biografii – jak życiorysu. Te dwie funkcje mają zupełnie inną funkcję. CV powinno być dostosowane do kryteriów stanowiska, na które aplikujesz. Z natury jest bardziej aspiracyjny i działa jako skuteczny sposób na wyjaśnienie, dlaczego pasujesz do tej pozycji.

Sekcja Informacje na LinkedIn służy do prezentacji Twojej osoby zawodowej, niekoniecznie poszukującej pojedynczej pracy, ale określającej, kim jesteś, co osiągnąłeś i do czego jesteś zdolny. Zrobione poprawnie, bardzo dobrze może prowadzić do nowych możliwości zawodowych. Ton powinien być pewną deklaracją.

Pamiętaj, aby była krótka, ponieważ badania pokazują, że najskuteczniejsze sekcje Informacje można przeglądać w 30 sekund lub mniej. W przeciwieństwie do zdjęć, ta sekcja jest najlepszym miejscem do dodania przypraw i zaprezentowania swojego wyjątkowego ja. Dodatkowo, jedną z powszechnych pułapek w sekcji Informacje jest zbyt nijakie, więc wrzuć tutaj osobisty styl i kolor, aby wyróżnić się z grupy.

 

      • Umiejętności i doświadczenia bez skupienia

Odpowiednia sekcja dotycząca umiejętności i doświadczeń powinna potwierdzać twierdzenia zawarte w sekcji Informacje. W idealnym przypadku są one wspierane przez rówieśników w celu uzyskania dodatkowego wsparcia. Ta sekcja ma kluczowe znaczenie, ponieważ 69% profesjonalistów ceni zweryfikowane umiejętności bardziej niż stopień naukowy.

Łatwym błędem jest tutaj wymienienie wszystkich umiejętności i doświadczenia, które możesz posiadać. Zamiast tego skup się i skup się na swoich celach zawodowych.

Profil z dziesiątkami umiejętności i wymienionymi doświadczeniami niekoniecznie robi wrażenie, zwłaszcza jeśli nie są związane z Twoją dziedziną. Może wydawać się przypadkowy i nieskoncentrowany, co nie jest wrażeniem, jakie profil powinien wywrzeć na czytelniku.

Możesz kontrolować, jakie umiejętności i doświadczenia pojawiają się jako pierwsze w profilu, więc zachowaj dyskrecję w sposobie, w jaki chcesz ułożyć swoją wiedzę fachową.

 

      • Brak osobistego adresu URL

Utworzenie osobistego adresu URL dla swojego profilu LinkedIn to łatwy krok, który dodaje warstwę wiarygodności do każdego profilu. Niestety ci, którzy po prostu korzystają z domyślnych ustawień losowych liczb i liter, wydają się mniej profesjonalni niż ci, którzy poświęcają czas na dostosowanie.

Brak osobistego adresu URL ma kilka negatywnych wad, z których najbardziej bezpośrednią jest to, że ludziom trudniej jest zapamiętać lub znaleźć Twój profil. Może również wykazywać pewien stopień lenistwa lub niekompetencji technicznych, z których żadna nie jest pomocną etykietą dla każdego profesjonalisty.