Jak sprawdzić ruch na własnej stronie?

Ruch na stronie jest ważny, ponieważ określa on ilość użytkowników odwiedzających naszą stronę internetową. Pozwala to na przeanalizowanie, czy kampania reklamowa przebiega w dobrym kierunku. Jakich narzędzi użyć i przede wszystkim jak sprawdzić ruch na stronie? Dowiesz się z tego wpisu.

Sprawdzanie ruchu na Google Analitics

Na platformie Google Analitics jest to możliwe do sprawdzenia. Wystarczy wybrać odpowiedni przedział czasowy, który nas interesuje i wyświetlona zostanie stosowana informacja o tym, ile użytkowników odwiedziło naszą stronę internetową. Taką wartość powinno się sprawdzać chociaż raz do roku. Istnieje wiele wskaźników ruchu na naszej stronie, które warto śledzić, jest to między innymi ruch w czasie rzeczywistym. Ten ruch określa, ile aktualnie użytkowników przebywa na naszej stronie internetowej. Dane o konkretnych użytkownikach jest dostępne w raporcie o odbiorcach. W raporcie przeprowadzono stosowny podział na płeć oraz urządzenia, z którego odwiedzono stronę). Dane o źródłach ruchu z kolei są zapisywane w innym raporcie.

Sprawdzanie ruchu w Search console

Innym narzędziem, które można wykorzystać do sprawdzenia ruchu na stronie internetowej, jest Search Console. Narzędzie to przekaże nam informacje o tym, ile było kliknięć w dany link, ale nie tylko. Dowiemy się, z jakich urządzeń użytkownicy wchodzili na stronę internetową. Może wtedy warto zainwestować w bardziej intuicyjną stronę internetową na urządzenia mobilne? Dowiemy się także jakie frazy generują ruch na podstronach. Dostaniemy także w zestawieniu, w jakich krajach był największy ruch. Warto też sprawdzać ruch na stronach konkurencji z prostego powodu. W ten sposób dostrzeżesz, jak wypadasz na tle konkurencji oraz które frazy powinny zostać podmienione. Istotna jest także analiza konkurencji.

Ruch na stronie konkurencji

Przydatnym narzędziem może tutaj być SEMSTORM, które oferuje zestawienie stron internetowych, na których ruch został zbudowany na tych samych frazach. Kluczową funkcją tego narzędzia jest porównanie się z konkurencją. Dzięki temu wiesz, co dokładnie masz naprawić, a czego brakuje w pozycjonowaniu Twojej strony internetowej. Ponadto, zaproponowane zostaną nowe słowa, na których warto pozycjonować stroną stronę. Zdarza się, że Twoje zdane mogą być nieszacowane prawidłowo, stąd problem w uzyskaniu wysokiej pozycji strony w Internecie.

Trudno sobie wyobrazić audyt SEO bez analizy ruchu na stronie internetowej. Często zadajemy sobie pytanie: jak sprawdzić ruch na stronie? Tymczasem to wydaje się bardzo proste. Oczywiście narzędzi jest dużo więcej. W tym wpisie zostały zamieszczone tylko proponowane narzędzia.